Olen nyt aloittanut itseni motivoimisen tulevaan Nutrailuun. Tämän on siis tarkoitus alkaa 05.04.2010 maanantaina.

Olen etukäteen miettinyt tulevia haasteita, ja miten niistä selviän. En halua hehkuttaa / puhua tulevasta pudotusohjelmasta kenellekään. Vaan pidän asian mielummin omana tietonani. Yritän ajatella mahdollisimman laajasti kaikkia eteen tulevia tilanteita. Aikaisemmin ongelmaksi on tullut illanistujaiset.

Vaikka olen pystynyt syömään nutreja melkein viikon yhtä mittaan, niin dieetti on kaatunut siihen, että olen lähtenyt kavereiden kanssa ulos bailaamaan. Mutta niinkuin kerroin ed. viestissä, niin silloinhan painoni alkoi nousta. Juuri alkoholin takia.

Sitten myös havahduin, kun talvella tuli ohjelma, missä oli koottu joukko nuoria ja he yrittivät olla 5 viikkoa ottamatta mitään (alkoholia). Ja kuulemma tämän 5:n viikon aikana elimistö ja kaikki aistit tasapainoittuu täysin normaaleiksi tms. Niin heräsin siinä kohtaa, että "Hetkinen, minähän en ole ollut täytettyäni 18, viittä viikkoa ottamatta mitään". Vaikka en itseäni pidäkään minään alkoholisitina, niin kyllä se tulee oltua liikenteessä n. 2 krt kuukaudessa. Ja sehän tekee taukoa vain noin pari viikkoa aina... Ja rehellisyyden nimessä, haluaisin kokeilla käytännössä miten tuo toimii. Miten se vaikuttaa mielialaan, tunteisiin jne. kun on sen 5 viikkoa "allright".

Toiseksi myös ajattelin, että voisin ehkä kokeilla tupakoinnin lopettamista tuona samana aikana, mutta aloin epäilemään, että onnistuisikohan se, kun joutuu elelemään pienillä kalorimäärillä ja juomaan inhoja pusseja ja muutenkin pinna varmaan kireällä. Mun kyllä pitäisi ihan oikeasti saada lopetettua tupakointi, pelkään jo valmiiksi, kun kevät tekee tuloaan ja siitepölyä alkaa kohta olemaan. Mulla on nimittäin rasitus astma ja viime vuonna kun menin lääkäriin hengen ahdistuksen takia, niin puhalsin siihen "keuhkojen tilavuus mittariin", nimeä en nyt muista, olisko ollu Flow mittari? Jotain todella, todella onnettomia lukuja... reilu 100!! Lääkäri ihmetteli, että miten olen ylipäätään "hengissä" vielä, kun henki ei kulje yhtään....  Ja uhkasi mua, että joudun alkaa syömään noita astmalääkkeitä ympäri vuoden. Ja tehostetaan annostuksia kevään tullessa. Greit.

Mutta siis, tavoitteet tehty. Ja ikävät tilanteet suunniteltu ja ennakoitu valmiiksi. Henkisesti valmistautuminen alkaa tulevaan operaatioon.  Olen myös pistänyt esille vaatekaappiin kesävaatteita, minne haluaisin mahtua. Ja ottanut kännykällä "tsemppaus" kuvia talteen. (Pahanpäivän varalle). Alkaa tuntumaan, että olisin pikkuhiljaa valmis, mutta hyvä vielä motivoitua lisää tulevaa haastetta vastaan, koska sitä se tulee olemaan!

Mukavaa Viikonloppua!